Belka
Wtorek, 23 Kwietnia 2024   imieniny: Jerzy, Wojciech
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Rozmowa portalu kbc24.pl z wykonawcą Skanska o nie najlepszej jakości przebudowy drogi nr 965 Zielona - Limanowa

Data publikacji: 2018-09-06, Data modyfikacji: 2018-09-09
A A AWydrukDrukuj  
 
Rozpoczęta wiosną zeszłego roku modernizacja drogi wojewódzkiej nr 965 Zielona – Limanowa jest mocno zaawansowana. Prace na tym odcinku drogi trwają cały czas. Redakcja portalu kbc24.pl w związku z pewnymi uwagami co do jakości wykonywanych prac skierowała do firmy Skanska generalnego wykonawcy kilka pytań związanych z realizacją tej inwestycji. Najważniejsze jest to, iż udało nam się ustalić, że ułożenie warstwy ścieralnej planowane jest w październiku br.  Redakcja portalu kbc24.pl: Kiedy inwestycja na odcinku Bochnia – Łąkta Górna się skończy? Prace na tym odcinku trwają już bardzo długo.  Kierowcy, którzy jeżdżą tamtędy zauważają, że nawet gdy są sprzyjające warunki atmosferyczne to nie są prowadzone żadne prace drogowe. Wygląda to tak, jakby inwestycja została rozpoczęta na wielu odcinkach tej drogi i robotnicy nagle się ewakuowali. Czy nie można było przystąpić do realizacji kilku odcinków od początku do końca? Inwestycja jest rozciągnięta w czasie i prace na niej raz są wykonywane a innym razem nic się nie dzieje. Dlatego przejazd jest uciążliwy bo w jeden dzień są światła w inny nie, w inny ruchem ktoś kieruje itd itp. Dlatego nigdy nie wiadomo co kierowców na tej drodze spotka. Biuro Prasowe Skanska S.A.:Prowadzimy roboty przygotowawcze do wykonania warstwy ścieralnej na odcinkach od Kopalin do Łąkty Górnej (bez części odcinka w Połomiu Dużym). Polegają one na przebudowie zjazdów oraz zatok autobusowych i regulacji wpustów ulicznych. Układanie warstwy ścieralnej planujemy rozpocząć w październiku br. Do realizacji tej części zadania niezbędne są odpowiednie warunki pogodowe. Prace związane z przebudową sieci, odwodnienia oraz te, które wymagają wyjścia poza istniejący pas drogowy aktualnie nie mogą być prowadzone ze względu na przedłużające się procedury administracyjne spowodowane trudnościami związanymi m.in. z długo trwającą procedurą podziałów dla dużej ilości nieruchomości. Jako generalny wykonawca nie mamy na to wpływu. Rodzaj wprowadzanej organizacji ruchu zależy od specyfiki prowadzonych robót i jest zgodny z zatwierdzonym projektem. Nie każdy rodzaj robót może być prowadzony z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej. Dokładamy wszelkich starań, aby tymczasowe zmiany w organizacji ruchu były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców....Redakcja portalu kbc24.pl: Kolejną sprawą jest jakość wykonywanych prac. Została położona nakładka asfaltowa na odcinkach w których była wymieniona podbudowa drogi. Nowa nakładka jest fatalna. Występują nierówności wyboje itd. Dodatkowo w ostatnim czasie nakładka została w wielu miejscach częściowo zerwana i w te miejsce został wylany nowy asfalt. Wygląda to jak kiepska droga z załatanymi dziurami. W wielu miejscach woda przecieka na środku drogi w miejscu gdzie łączą się warstwy asfaltu. Widząc jakość i sposób realizacji tej inwestycji, kierowcy zastanawiają się czy będą mieli pewność, że po ukończeniu inwestycji, droga ta będzie normalną drogą? Biuro Prasowe Skanska S.A.:Miejscowe przesączenie wody do górnej warstwy podbudowy doprowadziły do lokalnych uszkodzeń wykonanej nawierzchni bitumicznej. Spowodowane ono było tym, iż nie mieliśmy możliwości wykonania w ubiegłym roku warstwy ścieralnej, a droga bez pełnej konstrukcji została dopuszczona do użytku. Występujące, miejscowe uszkodzenia zostały przez nas naprawione....Redakcja portalu kbc24.pl: Następna sprawa to jakość prowadzonych robót. W miejscowości Kopaliny został wykopany rów w ramach waszej inwestycji. W pobliżu rosły drzewa. Po wykopaniu rowu melioracyjnego drzewa zaczęły się przechylać w kierunku jezdni. Mieszkańcy dla bezpieczeństwa podparli drzewa deskami. W ostatnim czasie została wezwana straż pożarna aby owe drzewa usunąć. Nie dało się tego zrobić od razu? Również pachołki biało czerwone stojące dla bezpieczeństwa długo na drodze czasami ulegają destrukcji i wywracają się na jezdnię. Czy ktoś to kontroluje? Biuro Prasowe Skanska S.A.: Podczas realizowania prac w miejscowości Kopaliny nie mieliśmy pozwolenia na wycinkę drzew, które jest niezbędne do podjęcia tego typu działań. Obecnie trwa proces uzyskiwania niezbędnej zgody. W trakcie prowadzenia robót naszym priorytetem jest dbanie o bezpieczeństwo kierowców i pracowników wykonujących prace. Oznakowanie, o którym mowa, jest elementem tymczasowej organizacji ruchu i umiejscowione jest tam, gdzie może wystąpić zagrożenie dla ruchu samochodowego. Podlega ono codziennej kontroli z naszej strony oraz cotygodniowej z udziałem zarządcy ruchu. Niestety, na odcinku objętym rozbudową kierowcy przekraczają prędkość, a oznakowanie jest często niszczone, co powoduje zagrożenie dla ruchu drogowego. Do takiego zdarzenia doszło m.in. w zeszłym tygodniu w okolicach miejscowości Leksandrowa. Oznakowanie wprowadzono z myślą o kierowcach i ich bezpieczeństwie i pozostanie ono do czasu wykonania warstwy ścieralnej. ________________ Przypomnijmy, że przebudowa drogi wojewódzkiej nr 965 Zielona – Limanowa jest realizowana w formule „Zaprojektuj i zbuduj”. W ciągu 21 miesięcy Skanska zmodernizuje około 17,7 km tej trasy. Dzięki temu będzie bezpieczniej – jezdnia zostanie wzmocniona i poszerzona. Kierowcy z pewnością docenią komfort jazdy po równej nawierzchni. Wartość robót realizowanych na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie to blisko 42 mln zł brutto.   Post Rozmowa portalu kbc24.pl z wykonawcą Skanska o nie najlepszej jakości przebudowy drogi nr 965 Zielona – Limanowa pojawił się poraz pierwszy w KBC24.

Pełna treść wiadomości na: kbc24.pl/?p=57024
kbc24.pl, Źródło artykułu: kbc24.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 
Jak długo codziennie korzystasz z internetu?
do godziny
od jednej do dwóch godzin
od dwóch do czterech godzin
od czterech do ośmiu godzin
osiem godzin lub więcej
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Powiat bocheński – powiat w województwie małopolskim, którego siedzibą jest miasto Bochnia. W skład powiatu wchodzą gminy: Bochnia, Nowy Wiśnicz, Drwinia, Lipnica Murowana, Łapanów, Rzezawa, Trzciana oraz Żegocina.

Powierzchnia powiatu  wynosi ok 650 km2, plasując go na 10 miejscu powiatów województwa małopolskiego.

Atrakcję powiatu stanowi bocheńska Kopalnia Soli, która według naukowców z Instytutu Turystyki w Krakowie jest najstarszym nieprzerwanie czynnym zakładem przemysłowym w Europie.

Obecnie w powiecie bocheńskim działa kilka dynamicznych firm przemysłu chłodniczego m. in. Zakład Produkcji Urządzeń Chłodniczych Bolarus SA, Zakład Produkcji Doświadczalnej CEBEA, firmy IGLOO, COLD i MAWI, a także Zakład Produkcyjny Krakowskich Zakładów Zielarskich „Herbapol” S.A.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola