Belka
Piątek, 26 Kwietnia 2024   imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Zasady umieszczania reklam wyborczych w przestrzeni publicznej

Data publikacji: 2018-09-07, Data modyfikacji: 2018-09-09
A A AWydrukDrukuj  
 
Zgodnie z zapisami Kodeksu wyborczego  (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 754 z późn. zm.) dopuszcza się umieszczanie plakatów i haseł wyborczych na ścianach budynków, przystankach komunikacji publicznej, tablicach i słupach ogłoszeniowych, ogrodzeniach, latarniach, urządzeniach energetycznych, telekomunikacyjnych i innych wyłącznie po uzyskaniu zgody właściciela lub zarządcy nieruchomości. Właściciele i zarządcy nieruchomości przy ewentualnym wyrażaniu zgód powinni mieć na uwadze zapisy Uchwały Nr XLII/397/18 Rady Miasta Bochnia z 22 lutego 2018 r. w sprawie: zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane, dotyczące zasad sytuowania reklam wyborczych. Zgodnie z wyżej wymienioną „uchwałą krajobrazową Bochni” dopuszczalne są następujące ekspozycje reklam wyborczych: – na darmowych nośnikach, wyznaczonych przez UM Bochnia zgodnie z kodeksem wyborczym, – na słupach ogłoszeniowych – istniejących (gminnych i prywatnych), – na słupach ogłoszeniowych – nowych, – na tablicach informujących – istniejących, wolnostojących prywatnych, – na tymczasowych nośnikach reklamowych na indywidualnej konstrukcji, w odległości 1m od ogrodzeń, – na potykaczach, – na konstrukcjach indywidualnych w pasach drogowych, przy zachowaniu przepisów ustawy o drogach publicznych, – na konstrukcjach indywidualnych na parkingach, – na konstrukcjach indywidualnych na skwerach i przydrożnych zieleńcach, – na platformach mobilnych z wyjątkiem sytuowania na placach  miejskich i w parkach, – w przypadku organizacji imprezy miejskiej w trakcie kampanii wyborczej – zgodnie z rozumienie par.5.1, pkt 5) możliwość umieszczania reklam zgodnie z par. 9, – w strefie 3, w rejonach skrzyżowań dróg komunikacji kołowej, zgodnie z par.21.1, pkt 15), – dopuszczone są reklamy remontowo – budowlane na rusztowaniach do stosowania w trakcie formalnie prowadzonych robót budowlanych, – uchwała nie dotyczy terenów zamkniętych w tym kolejowych (jeśli kandydat uzyska zgodę na powieszenie baneru wyborczego np. na stacji PKP – uchwała reklamowa się do tego nie odnosi).   Post Zasady umieszczania reklam wyborczych w przestrzeni publicznej pojawił się poraz pierwszy w KBC24.

Pełna treść wiadomości na: kbc24.pl/?p=57042
kbc24.pl, Źródło artykułu: kbc24.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 
Jak długo codziennie korzystasz z internetu?
do godziny
od jednej do dwóch godzin
od dwóch do czterech godzin
od czterech do ośmiu godzin
osiem godzin lub więcej
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Powiat bocheński – powiat w województwie małopolskim, którego siedzibą jest miasto Bochnia. W skład powiatu wchodzą gminy: Bochnia, Nowy Wiśnicz, Drwinia, Lipnica Murowana, Łapanów, Rzezawa, Trzciana oraz Żegocina.

Powierzchnia powiatu  wynosi ok 650 km2, plasując go na 10 miejscu powiatów województwa małopolskiego.

Atrakcję powiatu stanowi bocheńska Kopalnia Soli, która według naukowców z Instytutu Turystyki w Krakowie jest najstarszym nieprzerwanie czynnym zakładem przemysłowym w Europie.

Obecnie w powiecie bocheńskim działa kilka dynamicznych firm przemysłu chłodniczego m. in. Zakład Produkcji Urządzeń Chłodniczych Bolarus SA, Zakład Produkcji Doświadczalnej CEBEA, firmy IGLOO, COLD i MAWI, a także Zakład Produkcyjny Krakowskich Zakładów Zielarskich „Herbapol” S.A.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola